Adakah aku hanya bisa mendengar tanpa suara? Fahami aku...plzz...

BooWhat nie -> Mr. tercabut On 12:00 PTG


Dialog antara insan bernama Aku dan Dia yang berlainan jantina yang berlaku diatas bukit bersaksikan keindahan kota metropolitan Kuala Lumpur...


Aku: Apa cerita ko sekarang nie? Ok ke? tadi ko tak cakap apa-apa ngan dier ke? aku tgk dier diam jer hari ini..

Dia: Ye ke? mm.. biasa jer kot... mm..

Aku: ye la.. aku tau la, aku kan kawan baik dier..

Dia: sebenarnya, aku perasan gak... cam ada gap ari nie.. tak macam sebelum.

Aku: ko amacam? Aku rasa dier suka kat Kertas la .. tp tak ngaku ..

Dia: mm.. mana ko tau?

Aku: aku tau la, kat hp dier ada letak gambar si Kertas tu waktu kecik.. mm.. tp dier Deny...

Dia: Ok.. Aku tumpang happy..



Aku tepuk di bahu Dia.....



Aku: Sabar la, aku tau ko mesti sedih, tp mungkin dier ego tinggi, tp jarang pulak perempuan ego kan bab bercinta nie? Hehe..

Dia: Eh.. Aku ok jer.. ko jangan risau k.. aku tau, kita semua kan kawan baik...

Aku: tah la, aku rasa, kita memang tak boleh suke sesame kita, sebab kita dah rapat sgt, sayang tu tak boleh timbul...

Dia: Mmm.. aku paham, tapi dah berlaku... nak buat macamana...mm..



Keadaan menjadi sunyi seketika....



Dia: Hari tue, kami ada berborak, mm.. macam2 kami borak, biasa la, kawankan, aku pulak tak pernah cter kat dier yang aku dah mulai suka dier...

Aku: Apa yang korang borakkan.?

Dia: byk perkara la, pasal kehidupan, kita semua dan lain-lain lagi. Lagi satu, dier slalu tanya aku tentang perancangan hidup aku selepas nie... mmm... kali nie dah masuk kali ke-3 @ lebih dah...

Aku: Tp tak mungkin dier suka kat ko.. dier sendiri pernah cakap yang dier takkan suka kat ko... sebab dier anggap ko sebagai kawan baik dier...

Dia: mm.. Aku paham.. aku bukan berharap, sebab perjalanan hidup aku masih jauh, aku kene kumpul duit untuk stabilkan hidup aku... aku pun tak pasti lagi macamana nak sara seseorang kalau kerja pun tak stabil lagi... tanggungjawab aku besar la.. lagipun, sbgai lelaki .. mm.. byk benda kena fikirkan...

Aku: mm.. tp baper lama ko nak tunggu dier @ cari yg lain? ko kene usaha untuk dapatkan...

Dia: Itu sudah pasti.. macam aku pernah kasi tau ko, aku tak percaya cinta pandang pertama.. bila berkawan, semua true colour keluar... mmm...

Aku: mm.. ok, lagi satu, aku tak pernah tgk si dier tue serius, kali nie dgn benda privasi pun Si Kertas tue yg buatkan.. Maknanya, Si kertas n dier jer tahu password tu... kalau aku la, benda tu privasi, tak perlu lah kongsi-kongsi...

Dia: :-)... mm.. no comment... sebenarnya, aku risau bila dah suke kat dier, sebab dier kawan baik aku gak.. kang timbul perasaan cemburu.. tu la aku risaukan.. tipulah kalau aku kata aku tak cemburu bila nampak dier ngan Si Kertas... cume aku masih kene kuatkan kata hati bahawa dier cume sahabatku...

Aku: mm.. bila ko cakap cam tue, aku nak cakap sumthing gak...

Dia: Apa?

Aku: Kalau ko nak tau, Si Kertas tu jealous r ko ngan Si Dier... hehe.. Dier kata dier tak leh tgk korang berdua. Ngan org lain dier tak kisah..

Dia: haha.. dier jealous? Nie belum couple lagi, kalau dah.. tak tau la... tp, don’t worry, aku pun kenal si Kertas tu, kalau diorang dah officially, aku tau limit aku...


FLASHBACK...


Pernahkah kita terfikir perkara ini sewaktu zaman kanak-kanak?

Dia: Aku dah tanya sendiri dengan dier, amacam hub. Dier ngan Si Kertas, Dier kata, Si Kertas mintak, tp dier kata belum....

Aku: Apa lagi ko tanya...?

Dia: Tu jer.. Aku cakap, aku minta maaf kalau bertanya, lagipun, aku tak der hak tanya hub. Korang berdua.... just kata.. mm... kalau dah officially. Inform k.. supaya dapat aku bataskan hub. Kita...

Aku: ok...


...Kembali ke atas bukit....



Dia: ko jangan risau k... aku akan menjadi lebih tabah menghadapi hidup ni..


Aku: Sabar k... ujian kita lalui penuh berliku... kita kena sentiasa bersedia... WOOIIII!!!!! Mr. T, ko termenung apa lagi... dah la diam jer dari tadi?


Mr. T: aku tak boleh masuk campur, aku tak tau nak cakap apa? Baik aku diam...

Kepada Pembaca blog Mr. T... pandangan anda diperlukan... thanx... ini antara sahabat Mr. T yg Mr. T sayang...

17 terSokSek

  1. Afzainizam Said,

    Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com/

    eeeemmmm agak susah nak di fahami antara kau dia dan mereka... antara watak bersegi.. nilai antara kawan, cinta, sahabat...

    ketiga tiga watak berlainan... kita harus faham maksud kawan. but sahabat lebih dari kawan... akan tetapi cinta bukan lagi nilai satu persahabatan...

    ingatlah
    1)kawan boleh jadi lawan..
    2)sahabat menuntut kesetiaan
    3)cinta perlukan pengorbanan.. antara kawan dan persahabatan menjadi lawan dan persaingan... jangan jadi kawan makan kawan...perbuatan keji...kerana adenya sikap cemburu antara kamu berdua

    menyelesaikan kekusutan melanda dengan berbincang

    "tidak pernah rugi orang yang beristikharah dan tidak akan menyesal orang yang bermusyawarah (berbincang)"
    hadis riwayat Tabrani drp anas

    mendengar dan berbincang akan mengelakkan salah faham dan salah sangka yang berlarutan....

    Posted on 24 Oktober 2009 pada 2:29 PTG

     
  2. Mr T ~ Wa tak bijak tuk mende2 seyes ni. Tapi tuk kepuasan semua baik tanya CIK tuan punya diri... beliau lagi tahu kedudukan dua org ni dalam hati beliau ...


    tu jerr idea bijak yg wa leh pikir. huehue bijak kew? xoxoxo

    Posted on 24 Oktober 2009 pada 7:06 PTG

     
  3. arekymz Said,

    xtau nak la nak ckp pe..

    sebab saye pon penah jd cam nih..

    dan kitorang ending dengan berkawan tersangat rapat..

    dan bofren dye pon rapat ngan saye...

    Posted on 24 Oktober 2009 pada 8:43 PTG

     
  4. cinta pandang pertama? huhuhu... dulu kami berempat, doubleF.my nama team kitaorang. x tau mana silapnya aq n si 'Y' menjadi pasangan kekasih yang ko leh tengok kat n3 aq sblm ni. sahabat xleh jadi kekasih wei.. hubungan kami x pergi jauh. dalam kes member ko ni, hati2 dalam mencari erti sebuah hubungan itu..

    Posted on 25 Oktober 2009 pada 12:10 PG

     
  5. Mr. tercabut Said,

    mm... Mr. T kekadang takut pada benda nie... benda nie bukan senang nak dirungkai... tp, kami semua mulai percaya yg kami memang tak boleh bercinta.... tp kami belum pernah bincangkan bersama.. mungkin kami perlukan masa...

    Posted on 25 Oktober 2009 pada 1:57 PG

     
  6. tak salah wei bercinta dengan sahabat. sebab chemistry tu dah memang ade. tapi bile melibatkan hub 3 segi mcm ni yg rumit. well..kalau dah jodoh tak ke mana. untuk DIA, moves on oke. bunga bukan sekuntum..
    cheers!! =)

    Posted on 25 Oktober 2009 pada 5:37 PTG

     
  7. Mr. tercabut Said,

    thanx shahira... tak per.. Mr. T akan support dier... insyaAllah.. dier ok..

    Posted on 26 Oktober 2009 pada 5:34 PG

     
  8. HM Said,

    mr. T, HM dah datang seperti yg kamu jangka..
    btol kata kamu, serba sedikit ia ada kena mengena dengan HM..

    adek HM penah gtau, laki dgn pmpn takkan jadi kawan baek, sebab die kata HM sendiri da jatuh hati dgn kawan baek HM..mr. T sendiri tau kan..

    tapi, bila ia adalah kawan baek, selamanya ia akan kekal menjadi kawan baek..dan itulah yg berlaku pada HM..

    it's really complicated la..skang HM mmg da mula menerima, tapi bukan semuanya..harap tuhan dapat bantu HM!

    Posted on 26 Oktober 2009 pada 8:28 PTG

     
  9. Jatuh cinta itu boleh belaku pada sesiapa saja & kadang2 diluar sangkaan. Apatah lagi dgn seseorang yg selalu kita lihat dan dampingi. Tidak mustahil kita boleh jatuh cinta pada seorang sahabat yg sering bersama. Seorang sahabat tidak mustahil menjadi kekasih tetapi seorang kekasih sukar untuk dianggap sahabat.

    Posted on 26 Oktober 2009 pada 9:15 PTG

     
  10. Mr. tercabut Said,

    mm..

    HM.. masalah HM hampir sama kan dengan cerita ni.. tp itu harus kita akui bahawa hanya Allah yang menyetahui insan yang menyayangi dan telah jatuh menaruh perasaan kpd seorang digelar sahabat...

    Secangkir Madu Merah.. Mr. T suka pada ayat anda.. seorang sahabat tidak mustahil menjadi kekasih tetapi seorang kekasih sukar untuk dianggap sahabat.. mm... berfikir panjang Mr. T untuk bagi tau si Dia.. mm.. thanx a lot..

    Posted on 27 Oktober 2009 pada 5:18 PG

     
  11. If u ask for my opinion, I think "Dia" should try his luck on that girl. express his feeling then only he will know the answer. Who know if the girl actually do has the same feeling but keep on pretending like she isn't / waiting for "Dia" to make the 1st step.

    good luck "Dia" :)

    *maaf terguna bahasa penjajah. tu je yg terlintas dlm fikiran bila baca ur entry then terus came out with the sincere comment ;p hehe

    Posted on 27 Oktober 2009 pada 5:58 PG

     
  12. Mr. tercabut Said,

    tak kisah la ween.. nak tulis bahasa cina pun boleh.. Mr. T tak kisah... hehe

    Posted on 27 Oktober 2009 pada 8:59 PG

     
  13. selamat berkenalan.

    ak xreti nak bg pendapat.
    tp ak nak bagi pendapat.
    tapi sebenarnya ak tak faham jantina semua watak di atas.


    ;p

    Posted on 28 Oktober 2009 pada 3:52 PG

     
  14. Mr. tercabut Said,

    mm.. Mint... kene baca dgn tenang k... insyaAllah... akan dapat tau jantina diorang... sedih jer Mr. T kat sini..

    Posted on 28 Oktober 2009 pada 5:45 PG

     
  15. hahaha..;D
    ak dah tenang.

    ak penah duduk kt tmpt di mana ak kena pilih 2org kawan ak.

    sangat tertekan.
    jadi untuk selamatkan persahabatan,
    adalah lebih baik kalau "Dia" jgn cakap apa2.
    kalau nak usaha juga tunjuk dengan tindakan.
    biar si sahabat itu rasa sendiri siapa yang lebih baik untuk dia.

    ntah la ko paham x ape ak karutkan ni.
    tapi adalah lebih baik jgn ikut cakap ak.
    sb ak organisma pelik yg selalu bertindak lain dr org lain.

    jgn sedih.
    kehidupan hanya sementara.
    banyak lg yg perlu dikejar selain dr bersedih.
    chill lah abang ;p

    Posted on 28 Oktober 2009 pada 12:05 PTG

     
  16. Mr. tercabut Said,

    ok mint.. pas nie. leh la Mr. T kasi tau kat En. abg untuk Chill k.. mm.. hehe.. thanx coz come against~

    Posted on 28 Oktober 2009 pada 12:09 PTG

     
  17. cybernetic88 Said,

    huhu. btw aku xthu camne nk solve kn situasi ni. aku mmpu lht je la commnt2 disini. yg baik kte ikut k. haha. btw hrp diew tabah la =)

    Posted on 28 Oktober 2009 pada 5:17 PTG

     

Catat Ulasan