TIKET FREE

BooWhat nie -> Mr. tercabut On 10:14 PG

Hari ini, sehari suntuk aku kat bilik aku.. semua gara-gara nak settlekan keje aku la.. memula, aku kat bilik smbil taip n edit la apa yang patut. lama la gak aku kat bilik.. tgh syok-syok edit and taip keje.. tetiba jer, adik aku termatikan suiz utama.. begang gler aku... tensi tul la.. trus aku bangun g amik air sembahyang tuk g solat zohor.. takut marah aku naik lagi tinggi, baik selamatkan dengan air sembahyang.. supaya Cool.. bila marah kan..Syaitan banyak kasi Api la.. Air la jawapan dier..banyak kelebihan air sembahyang nie..

selesai semua, aku lepak g makan dulu n ready bebarang skit tuk gerak esok k Sunway Konvensyen. esok ada jumblee syarikat aku, kene r pegi... aku packing barang tuk stay umah member aku tuk 3 hari.. letih kalau balik2 dari Sunway ke Gombak beb... dah la seminar kul 8 pg.. tak berjoget aku nak bangun! hehe ...
kat sini aku sertakan:

TIKET FREE kelebihan air sembahyang!

1. Ketika berkumur, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah,ampunilah dosa mulut dan lidahku ini". Penjelasan nombor 1 : Kita hari-hari bercakap benda-benda yang tak berfaedah.

2. Ketika membasuh muka, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, putihkanlah muka ku di akhirat kelak, Janganlah Kau hitamkan muka ku ini".

Penjelasan nombor 2 : Ahli syurga mukanya putih berseri-seri.

3. Ketika membasuh tangan kanan, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, berikanlah hisab-hisab ku ditangan kanan ku ini".

Penjelasan nombor 3 : Ahli syurga diberikanhisab-hisabnya di tangan kanan .

4. Ketika membasuh tangan kiri, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, janganlah Kau berikan hisab-hisab ku di tangan kiri ku ini".

Penjelasan nombor 4 : Ahli neraka diberikan hisab-hisabnya di tangan kiri .

5. Ketika membasuh kepala, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, lindunganlah daku dari terik matahari di padang Masyar dengan Arasy Mu".

Penjelasan nombor 5 : Panas di Padang Masyar macam matahari sejengkal di atas kepala.

6. Ketika membasuh telinga, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, ampunilah dosa telinga ku ini"

Penjelasan nombor 6 : Hari-hari mendengar orang mengumpat, memfitnah dll.

7. Ketika membasuh kaki kanan, berniatlah kamu dengan."Ya Allah, permudahkanlah aku melintasi titian Siratul Mustaqqim".

Penjelasan nombor 7 : Ahli syurga melintasi titian dengan pantas sekali.

8. Ketika membasuh kaki kiri, berniatlah kamu dengan,"Ya, Allah, bawakanlah daku pergi ke masjid-masjid, surau-surau dan bukan tempat-tempat maksiat"

Penjelasan nombor 8 : Qada' dan Qadar kita di tangan Allah.

Ramai di antara kita yang tidak sedar akan hakikat bahawa setiap yang dituntut dalam Islam mempunyai hikmah nya yang tersendiri.Pernah kita terfikir mengapa kita mengambil wuduk sedemikian rupa? Pernah kita terfikir segala hikmah yang kita perolehi dalam menghayati Islam?Pernah kita terfikir mengapa Allah lahirkan kita sebagai umat Islam?Bersyukurlah dan bertaubat selalu. Ikhlas kerana ALLAH.Wassalam.. korang ok ke?? jgn cakap terbakar sudah la..(gurau jer) kita sesama Islam saling ingat mengingatkan satu sama lain kan... ;-)

korang rasa: 

0 terSokSek

Catat Ulasan